torsdag 17 mars 2011

Barnkalas

Min son ska på 7-års kalas på söndag så igår kväll gjorde jag ett födelsedagskort till killen som fyller år. Då insåg jag att jag har stor brist på grabbiga dekorationer. Kan nog vara värt att investera i för det kommer nog bli många kalas framöver.


Men man tager vad man haver så det blev ett väldigt enkelt kort med pojkens namn i wellpapp-bokstäver. Runt kortet har jag bundit ett vaxat bomullssnöre som jag från början köpte för att göra makramé med. I snöret har jag fäst en fiskberlock (eftersom att hans stjärntecken är fiskarna) och en akvamarin, som är hans månadssten. Jag brukade göra namnsmycken med månadsstenar så jag tycker att det är en kul detalj att försöka få med på födelsedagskort också.

2 kommentarer:

  1. Kul att du vill vara med och tävla! :D Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Nu är det bara 1 vecka kvar tills min candy går ut så håll utkik den 3/4 då vinnaren meddelas.
    Tycker det är jättekul att du vill vara med.
    Kramisar snojbi

    SvaraRadera