tisdag 8 februari 2011

Chokladkort till alla hjärtans dag.

Sitter här hemma med feber så det har blivit lite pysslande idag. Igår orkade jag inte ens ta mig ur soffan så det känns skönt att orka göra något mer kreativt idag. I Pysseltagens blogg hittade jag idag ett kul chokladkort som jag ju var tvungen att testa. I min iver glömde jag det viktigaste. Ett band att knyta ihop kortet med. Blev lite pillande att få dit det i efterhand. :)
Fotona är tagna innan jag satte dit banden. Orkar faktiskt inte börja fota om igen, jag tror ni förstår principen.

Så här ser det ur framifrån. Är insnöad på Alla hjärtans dag nu, därav texten. Stämpelmotivet valde jag att klippa isär så jag kunde placera blommorna som jag ville. Hittade den för 5:- i Magnolias realåda. Väldigt trevligt att ha nära till deras butik. Trasselblomman hittade jag däremot bland mina tillbehör till smyckestillverkning.

Insidan av kortet. 2 st fack att lägga choklad i.

Även den här söta hjärtberlocken hittade jag i min smyckeslåda. Jag som tänkte sälja alla smyckesgrejer börjar nu tänka om. Hittade en hel del användbart. och så blev jag sugen på att göra några fotlänkar och armband till sommaren.

1 kommentar:

  1. Nu jädrar! Jisses, vad snyggt! De pappren du köpte var riktigt fina. Vad använder du till att svärta kanterna?

    SvaraRadera