tisdag 1 februari 2011

Valentine

Har gjort ett kort med kärlekstema till alla hjärtans dag. Tänk så mycket man längtar till alla högtider när man gör kort. Alla tillfällen som är värda att firas är ju en anledning till att pyssla. Jag har dessutom hittat den perfekta presenten till maken på alla hjärtans dag.
Men eftersom att vi lever i en tid av ständigt mörker och jag inte äger en hyffsad kamera så får jag vänta med att fota korten till helgen då jag kan ta vara på lite dagsljus. Tycker inte färgerna kommer till sin rätt annars.

Nybörjare som jag är så stod jag inför ett dilemma när jag skulle börja använda motivstämplar. Att färglägga motiven verkar vara en hel vetenskap. ProMarkers, distresser osv, osv. Det kostar ju att köpa på sig några färger också så man har ju ingen lust att testa sig fram. Nä det blev mycket läsning och youtube-filmer innan jag bestämde mig för att prova Tombow-pennor. Än så länge är jag mer än nöjd. Det krävs inte mycket ansträngning för att få ett rätt bra resultat. Jag kommer absolut köpa på mig fler färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar